Prezentare la eTravel 2013 – o conferinta despre turism online

11 April 2013
Categorie:
Blog
Evenimente
Comentarii:  0

Astazi am avut deosebita placere de a participa la Etravel Conference, o conferinta menita sa arate agentiilor de turism oportunitatile si caile de promovare in online.

Am mai avut ocazia sa particip la multe conferinte: de publicitate, destinate agentiilor, antreprenorilor, dar niciodata la o conferinta la care interesul sa fie atat de mare pentru subiectul discutat. Cand am aflat ca panelul in care voi vorbi incepe de la ora 16.30 credeam ca vor mai fi 3, 4 oameni in sala, satui de atata informatie de la ora 9 dimineata. Iar panelul era intitulat SOCIAL MEDIA & MOBILE MASTERCLASS, partea cea mai SF din online.  Ei bine… nu mica mi-a fost surpriza, ca la pauza, lumea sa intrebe “dar nu continua”? Nu a plecat nimeni la ora 16.30, toti cei prezenti in sala voiau mai multe informatii despre mobile (la finalul sesiunii social media).

Despre pannelul de social, ar fi mai multe de spus, nu am fost intru totul deacord cu ce s-a spus acolo. Nu am fost deacord cu ideea “sa nu se apuce de social media daca nu au de pus posturi dese interesante”. Agentia trebuie sa existe in social media din mai multe motive: 1)primul, si cel mai important de SEO. Pentru ca pentru Google conteaza foarte mult partea de social (si da, de aceea ar trebui sa apeleze la campanii de “cumparat like-uri”, chiar daca nu ii transforma in vizitatori fideli, cum se spunea. Ba, iti trebuie multe like-uri, pentru Google, in primul rand.), apoi 2) e o chestiune de “eticheta”  3) nu am fost de acord cu “nepusul de poze de pisici”, ci de informatie utila, pentru vanzare. Nu, prefer sa pun pisici si poze din Eden, care sa stranga like-uri pe pagina agentiei mele, sa-i fac prietenii mei, in care au incredere, decat sa dea like-uri pozei pe pagina “1001 lucruri pe care trebuie sa le vezi”. Ii strang ca si prieteni, e facebook, unde vorbim de “gasca si prieteni”, nu e bursa.

Despre prezenta turismului in online am mai scris cu ocazia Targului de Turism, n-as putea spune ca este una bunicica, fata de importanta pe care o are mediul pentru industrie. In fond, decizia de cumparare a unui pachet turistic este luata in online. Acolo va intra omul sa se informeze despre locatie, sa vada cat e de deaparte, cum arata hotelul, ce spune lumea despre locatie, sa se informeze despre pret etc. Dar nu am banuit niciodata ca interesul poate fi atat de mare.

Unul din participantii la conferinta imi spunea: “Noi vrem sa fim si online si mobile, dar daca nu ne bate nimeni la cap, nu ne da solutiile, nu ne spune preturile… nu incepem o noua meserie”.

Pe scurt, interesul agentiilor de turism pentru online si mobile media este foarte mare. Iar Evensys a reusit sa stranga majoritatea agentiilor de turism, din tara, nu doar din Bucuresti.

Prezentarea Mojo Advertising de la eTravel 2013 o puteti vedea aici, dar este o prezentare menita sa fie sustinuta in public, asadar majoritatea glumelor si explicatiilor nu le veti simti rasfoind-o online, dar veti prinde ideea:

A urmat eTravel Awards. Eroul serii a fost Paravion, care a luat majoritatea premiilor care puteau fi luate.

Castigatorii de la eTravel Awards au fost:

Web Reservation System:

3. OPEN BOOKING – BLUE AIR
2. VOLA – VOLA.RO
1. PARAVION – PARAVION TOUR

Travel Agency Website:

3. TUI TRAVEL CENTER – TOURING EUROPABUS ROMANIA
2. PERFECT TOUR – PERFECT TOUR
1. EXIMTUR – EXIMTUR

Mobile Solutions:

3. ORANGE EXPLORER – MOBILEWORKS COMMUNICATION SERVICES
2. LAST MINUTE – INFOTURISM MEDIA
1. APLICATIA DE MOBIL PARAVION – PARAVION TOUR

Newsletter Design:

3. HAPPY TOUR – HAPPY TOUR
2. OFERTE PARAVION – PARAVION TOUR
1. CONTINENTAL HOTELS – CONTINENTAL HOTELS ROMANIA

Facebook Fan Pages:

3. ESKY – ESKY
2. PARAVION.RO – PARAVION TOUR
1. CONACUL ARCHIA -STAR TOUR

Facebook applications:

3. PLANES BY PARAVION – BRANDAFFAIR
2. GET RID OF YOUR BOSS – BLUE AIR
1. HOTELPEEPS – ZITEC

Blogger relations:

3. CU PLUTA – CUPLUTA
2. HITCHHIKING TO AURORA BOREALIS – STANDOUT
1. IN JURUL LUMII CU SKY TEAM SI ROMANII – AIR FRANCE KLM ROMANIA

Publishing:

3. VACANTA LOW COST – KONK MEDIA
2. CLUJ TRAVEL – CLUJ TRAVEL
1. CESAVEZI – CESAVEZI.RO

Others:

3. LICITATIILE PENTRU UN PRODUS TURISTIC PARAVION.RO – PARAVION TOUR
2. MY SNOOZE – XL TEAM
1. HOTELOPRO – HOTELOPRO

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.