Catalog Ikea 2014 – Aplicaţia mobilă

15 August 2013
Categorie:
Blog
Mobile Media
Comentarii:  0

15 august, zi de sărbătoare pentru credincioşi şi zi liberă prin lege pentru mulţi (prilej anul acesta de o mini vacanţă prelungită în România) . Acum două zile, în 13 august avea loc lansarea oficial a noului catalog Ikea 2014, dar, cel mai probabil din motive de vacanţă distribuţia lui urma să înceapă de săptămâna următoare. Lumea era deja curioasă, agăţată deja de comunicările despre lansare.

Ikea a făcut o demonstraţie de împletire exemplară a canalelor de comunicare (online şi mobile), o demonstraţie la întrebarea “la ce foloseşte o aplicaţie mobilă” şi dacă a avut ceva de anunţat, a anunţat, chiar şi în zi de vacanţă. Pe telefoanele pe care era instalată aplicaţia Ikea Catalog (IOS şi Android) apărea o notificare (pentru cei de pe IOS doar dacă au bifat, pentru utilizatorii Andoid implicit), cum că aplicaţia a fost updatată şi puteai să răsfoieştieşti catoalogul Ikea 2014. O potrivire minunată pentru cei care erau în vacanţă şi aveau timpul ideal pentru astfel de activităţi.

Aplicaţia mobilă Ikea Catalog nu a avut doar rolul de a anuţa lansarea şi a da acces la informaţie în timp real. Mult îmbunătăţită faţă de ediţia anterioară, ajută la o experienţă minunată de a vizualiza produsele, o experienţă mult mai facilă decât cea a catalogului pe hârtie – fiecare pagină în aplicaţie dă posibilitatea de vizualizare a tutror produselor din pagina respectivă, cu link direct la fiecare din produse, cu specificaţiile şi preţul acestora.

Catalogul IKEA are un sens bine definit (o experienţa clasică de răsfoire a paginilor, la mărime relativ mare, pe care unii o preferă în continuare şi acela de a ajunge la uşile şi implicit casele tuturor), dar şi un liant pentru o experienţă 3D – este suport indispensabil pentru funcţiile 3D (augmented reality) sau imagini 360°.  Acestea din urmă sunt realizabile doar cu ajutorul aplicaţiei mobile.

Aplicaţia mobilă Ikea Catalog vine cu mult conţinut suplimentar catalogului, care desigur, înainte de epoca smart-phone nu era disponibil: paginile au video-uri incluse (despre cum au fost făcute, testate, cum pot fi utilizate produsele), linkuri care duc direct la ştiri si oferte, galerii de imagini (galerii continue, care arată amenajarea unei camere de la zero) şi vedetele: Vederea 360° şi conţinutul 3D.

Vederea 360° dă posibilitatea de a vedea panoramic, toată încăperea de unde apare o poză în catalog, practic e ca şi când ai fi acolo. Iar aplicaţia 3D dă posibilitatea de a selecta o sumedenie din produsele IKEA şi a testa cum ar arata exact în locul unde ai vrea să le amplasezi în casa ta (prin augmented reality, scanarea copertei catalogului, amplasată în locul în care ai dori să pui obiectul Ikea). Produsele Ikea pot fi rotite, mărite, micşorate, astfel încât să fie suprapuse perfect locului amplasării dorite.

Plus valorea adusă de aplicaţia mobilă catalogului:

  • Viteză de comunicare informare
  • Posibilitate facilă vizualizare produse (fiecare produs din pagină cu link la pagina produlsului)
  • Posibilitate partajare conţinut pe reţele sociale (Facebook) sau trimitere link pe e-mail
  • Posibilitate marcare pagina de interes la care sa te intorci oricand, oriunde, inclusiv in magazin
  • Vizualizare panoramica a incaperilor din pozele catalogului, 360 grade
  • Vizualizare produse 3d
  • Posibilitate vizualizare produse în locul unde ar urma să fie amplasate
  • Posibilitate vizualizare combinaţii de diferite produse Ikea unul lângă altul (ex diferite variante de picioare de masă la o variantă de blat, sau mai multe variante de covoare lângă un tip de canapea)

Clar, un exemplu de “aşa da” în comunicarea integrată, fiecare canal îşi are locul lui, cu funcţiile lui bine definite şi în acelaşi timp unul nu funcţionează la randament maxim.

Mai jos câteva exemple din catalogul IKEA, versiunea mobile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *