Prezentari Mobile Media la Webstock 2013

28 September 2013
Comentarii:  0

Webstock 2013, desfasurat pe data de 27 septembrie, a continut, asa cum gazduiesc majoritatea evenimentelor Evensis si o sectiune dedicata marketingului pe mobil. Speakerii: • Ionut Balan – Fondator, MobzineFlorin Boldescu – home and Banking Manager la Reiffeisen BankAlex Lapusan – CEO & Founding Partner, Zitec au vorbit in prima sesiune de prezentari. In a doua sesiune de prezentari au vorbit: • Florin Stoian – CEO, Star TaxiFlorian Gheorghe – AMA Production Manager; Andrei Urucu – AMA Lead Programmer •  Ionut Ciubotaru, Product Manager, AppLift

Mobile Media la Webstock 2013 – Prima Sesiune de prezentari

Ionut Balan – Fondator, Mobzine

Ionut Balan a vorbit despre numarul de aplicatii, raspandirea si descarcarea lor in functie de sistemul de operare si despre posibilitatile de monetizare.

In 2013, Q1 s-au efectuat 13,4 miliarde de descarcari de aplicatii mobile din care 91% aplicatii gratuite. In In anul 2012 aplicatiile au adus venituri de 18 miliarde USD (pentru 2013 fiind prognozate 26 miliarde USD) , din care 48 % venituri generate din IAP (In App Purchase)

Aplicatii IOS: 1.250.000 aplicatii in Appstore (din care 60% gratuite) cu 50 miliarde downoaduri, venituri de 5 miliarde USD

Aplicatii Android: 800.000 aplicatii (din care 80% gratuite) cu 48 miliarde downloaduri, venituri dei 900 milioane USD

Aplicatii Windows Mobile: 160.000 aplicatii Windows Mobile cu 650 milioane downloaduri, venituri de 10 milioane USD

(n.r. Nu s-a precizat sursa datelor si nici momentul anului la care erau valabile. In Iulie 2013, in Forbes erau mentionate peste 900.000 de aplicatii in App Store )

Florin Boldescu – home and Banking Manager la Reiffeisen Bank

a vorbit despre aplicatia Reiffeisen Smart Mobile

Florin a inceput prezentarea cu o trecere in revista a dezvoltarii tehnologice in perioada 2009 -2011 , motivand alegerea de a dezvolta o aplicatie cu un citat din Mario Andretti (pilot de Formula 1) : “Daca ai control, nu mergi suficient de repede”. Aplicatia de mobil, trebuia dezvoltata chiar daca nu aducea profit, din cauza vitezei tehnologiei.

In 2011 se dorea o aplicatie Reiffeisen noua: fara conditionari externe, cu un “look si feel native”, se dorea integrarea acesteia cu Reiffeisen Online. Aplicatia a fost finalizata in martie 2012 si isi propune sa aiba cel putin o dezvoltare pe an – imbogatire functionalitati si optimizare.

A urmat promovarea ei cu demo-uri in agentii si in marile orase – utilizare servicii mobile si internet banking, pentru ca, spune Florin exista un paradox: clientii au nevoie de experiente off-line pentru servicii off line (in cazul de fata, sa li se arate cum functioneaza aplicatia).

Lansarea a beneficiat de promovare diferita pe: Facebook, Youtube si de o campanie Mith Busters (in care se demonstra ca mediul mobile este unul sigur)

Aplicatia a strans 60000 de clienti in 2 ani si aste aplicatia nr 1 pe piata bancara din Romania in acest moment, inregistrand o crestere de 50% a numarului de tranzactii in primul an.

Experienta clientului in ultilizare este la fel de importanta ca produsul sau pretul.

“Am facut-o pentru dezvoltarea relatiei cu clientul”

“Nu este in continuare core business in banking, conteaza insa din ce in ce mai mult”

Beneficiile aplicatiei mobil sunt in alinierea cu strategia companiei: satisfactia clientilor, dezvoltarea relatiei cu clientii, nu in veniturile generate de mobil.

In 70% din banci, mobilul este extrem de important pentru resursele bancare, dar nu se aloca resurse prioritare dezvoltarii acestuia, in general departamentul alocat acetui produs nu depaseste 5 oameni, chiar si in banci de nivel mondial.

Ce urmeaza? Aplicatia urmeaza sa fie dezvoltata, va fi adusa la marimi diverse, se vor adauga functii de glisare.  Se doreste sa se depaseasca stadiul in care aplicatia mobile va fi o replica virtuala a bankingului traditional.Se vor dezvolta servicii in online si mobile specific mediului, servicii la care nu ai cum sa ai acess decat in aceste canale.

Alex Lapusan – CEO & Founding Partner, Zitec

Our Moblile Planet a fost sursa datelor din prezentare: 28% dintre romani sunt utilizatori de smartphone in 2013, fata de 11.5% in 2013.

2013 –din utilizatorii de smartphone: 50% au folosit o aplicatie, 26 % au facut achizitii online, 35% au cautat informatii despre calatorii si vacante de pe telfonul mobil.

Intrebarea lansata publicului: site independent, design responsive sau servire dinamica? Varianta responsive contine multe informatii inutile. Un site mobil trebuie gandit pentru mobile. Imagini mici si optimizate, design minimalist, cereri la server cat mai putine. Solutia responsive design este pentru site-uri mici. Pentru site-uri mari, este de preferat un site mobil cu continut dinamic.

Google este obsedat de viteza de incarcare a site-urilor si aplicatiilor, deci optimizarea site-ului pe mobil este foarte importanta. La un site mare, o mica variatie de viteza duce la pierderea a multi bani.

Trebuie sa gandesti aplicatia pentru mobile. Uneori, cand ai de facut un site, e mai bine sa gandesti intai structura pentru mobile, pt ca a gandi versiunea mobile inseamna sa te concentrezi pe strictul necesar.

Numarul mediu de aplicatii folosite in mod activ in ultimele 30 de zile de catre proprietarii de smartphone – 8

Traficul Paravion a crescut cu 10-20% dupa ce s-a lansat veriunea mobile siteului.

 

Mobile Media la Webstock 2013 – Sesiunea 2 de prezentari

Florin Stoian – CEO, Star Taxi

In 8 ctombrie aplicatia Star Taxi are un an. Modelul a fost luat din SUA. In piata erau 3, 4 jucatori deja la momentul lansarii si au existat multe bariere: legislatie si concurenta neloiala.

Intr-un an de zile aplicatia Star Taxi are 100.000 downloaduri (client activi – 8000 care lanseaza 6000 de comenzi pe zi din care 60% pot fi onorate pentru ca sunt prea multe fata de numarul de masini)

Despre promovarea aplicatiei Star Taxi: “Am ales sa facem incepand de la promovare, marketing doar in mobile. Offline nu am facut dcat 2, 3 advertoriale. Mediul mobile ne permitea sa vedem unde ne situam: cate downloaduri, cati clienti. Stiam in fiecare seara unde ne este pozitia. “

Daca ai un produs bun ai un grad foarte mare de viralitate. Ritmul de download este de 400-500 downloaduri zilnice. 90% din descarcarile aplicatiei Star Taxi  sunt in Bucuresti: 60% IOS si 40% Android.

Din Facebook, aplicatia Star Taxi primeste peste 60% din clienti. Ofertele de in ap marketing au fost refuzate.

Monitorizarea aplicatiei Star Taxi: se foloseste Flurry, SDK care iti spune si cate secunde a stat vizitatorul in ecran.

Florian Gheorghe – AMA Production Manager; Andrei Urucu – AMA Lead Programmer Despre dezvoltarea de aplicatii pentru Google Glasses

AMA dezvolta softuri pentru tehnologii noi si este in programul exclusiv de dezvoltare Glass Explorer. AMA este printre putinele firme cu acces la platformele Google Glass

Exista doua metode de dezvoltare de aplicatii pentru Google Glasses:

Mirror API – set de servicii pus la dispozitie odata cu lansarea serviciului Glass. Glasware – au nevoie de conexiune permanenta de date, web based

Exemplu: Aplicatia Time travel utilizatorul daca se afla intr-o locatie de interes, realizeaza o poza, o trimite catre server, impreuna cu geolocatia si primeste un set de poze din aceeasi locatie, realizate mai demult in aceeasi locatie

Native SDK – nu au nevoie de conectivitate, functiile de baza – girometru giroscop

Google incurajeaza folosirea SDK pentru a beneficia de multitudinea de facilitati oferite de Glasses

Exemplu: Escape- un joc minimalist reazlizat de AMA – sari din piatra in piatra pentru a face pietrele sa dispara.

Aplicatie augmented reality –citeste cartea si vezi pestii 3D, din toate unghiurile

Ionut Ciubotaru, Product Manager, AppLift Mobile Games Marketing Industry

15 % din aplicatiile din Appstore sunt jocuri si sunt “responsabile” de 40% din timpul petrecut in aplicatii.

Mobile game marketing este impartit in doua segmente: free – ASO (App Store Optimisation – iconita, titlu frumos si cuvinte cheie care apar in cautari), un fel de SEO pentru aplicatii si paid.

Promovarea e diferita: in Itunes , exclusiv pe numar de downloads (downloaduri organice).  Androidul se uita si la engagement. Urci in rezultate doar cu evolve, daca aduci useri de calitate.

2011 aplicatiile se promovau in diverse directoare contra unei sume fixe. Apple a interzis aceasta practica, pentru a nu fi manipulate topurile.

KPI inpaid marketing sunt:  retention, engagement, monetization.

Exista piete de test: Australia, Canada, tarile nordice, pt a vedea daca jocul raspunde jocul utlizatorilor cu buget de test de 5000 euro.

Pentru jocul Candy Crash, de care s-a ocupat, cu siguranta bugetul investit in publicitate a fost mult mai mare decat cel pentru dezvoltare.

Vezi si Galeria foto de le Premiile Webstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *