Analiza site – primul pas de urmat pentru rezultate online

5 June 2013
Comentarii:  0

De cele mai multe ori, proprietarii unui site sunt nemultumiti de rezultatele pe care le au din prezenta online. Si e normal, intotdeauna e loc pentru mai mult trafic, pentru mai multe vanzari de pe site-urile de e-commerce, pentru mai multi clienti care sa descopere serviicile pe care le oferi sau pentru sporirea monetizarii afisarilor pe care le face site-ul.

Etapele firesti pentru o afacere online sunt:
1) Alcatuirea site-ului
2) Nemultumirea datorata rezultatelor online, sau dorinta de imbunatatire a rezultatelor online
3) Firesc, ar trebui sa urmeze promovarea online (la care toata lumea are retineri)

Dar inainte de a incepe promovarea online, ar fi bine sa vedeti cum “stati” cu site-ul, adica sa faceti un audit al site-ului.  In primul rand pentru a nu arunca banii de promovare pe fereastra. Pentru aceasta, ar trebui sa analizati exact:

A Care este comportamentul utilizatorilor pe site (fata de cum v-ati astepta):
– Cum ajung vizitatorii acum pe site ? (din motoarele de cautare, direct pe site?)
– Cati vizitatori noi vs reveniti sunt pe site? (site-ul are branding? Raspunde cautarilor in motoarele de cautare?)
– Care este bounce-rate-ul site-ului? (peste 60 % motiv de ingrijorare)
– Care sunt paginile cele mai cautate si din ce pagini ies vizitatorii?
Toate cele de mai sus se pot face folosind Google Analytics.
Inceperea unei campanii online inainte de studierea acestor aspecte inseamna a arunca jumatete din buget pe geam, inseamna promovarea unei pagini neatractive sau prost facute, fara o navigare prietenoasa (“usability”) care nu atrage atentia asupra continutului important. Chiar daca vi se pare ca site-ul arata bine, poate clientii nu gasesc usor  ceea ce cauta pe site.

B Ce ar putea fi imbunatatit la site inainte de a incepe o campaniePentru cei mai putin experimentati, un instrument bun de analiza a site-ului este : WooRank

analiza site, audit site, promovare site, promovare online, consultanta online, Mojo Advertising

analiza site


Cu ajutoru WooRank se poate crea un audit de site la nivel profesionist, care sa acopere toate ariile de interes si sa semnaleze probleme ce tin de:
Traficul site-ului,
SEO (Seo Onsite – cod, continut, linkuri, autoritate SEO, backlinks)
Prezenta social media

Desigur, nu va interpreta si nu va da sugestii despre cum sa imbunatatiti oricare din aspectele semnalate (si analizate doar din punct de vedere tehnic, fara aplicare la obiectivele site-ului), nu va va explica ce anume trebuie sa faceti pentru a corecta aspectele de mai sus in functie de obiective si nu va va da sfaturi pentru monetizarea site-ului. Va va da doar o imagine asupra probemelor site-ului. Pentru toate restul exista  Mojo Advertising – agentie digital media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *